Varför Evoli
Evoli Försäkring: 2023 recension
Allt du behöver veta
Evoli erbjuder digitala konsumentförsäkringar. Företagets produkter omfattar hemförsäkringar och bilförsäkringar. Du ansöker om försäkringarna och kan administrera dem online, på företagets hemsida. Kundsupport finns tillgängligt vid behov, dygnet runt, alla dagar i veckan.
Vad vi tycker
Därav betyget: Med Evoli kan du teckna fördelaktiga bilförsäkringar och hemförsäkringar. Försäkringarna är digitala och kan administreras online, direkt via nätet. Båda försäkringsprodukter har flera fördelar och du kan även se ditt pris innan du ansöker, direkt på hemsidan, utan förpliktelser.
Fördelar
- Digitala försäkringar.
- Bil- och hemförsäkringar.
- Smidig och enkel att använda, teckna och administrera.
- 24/7 dygnet-runt support.
- Akut krishjälp när som helst på dygnet vid behov.
- Fördelaktiga försäkringsprodukter.
Nackdelar
- Bilförsäkringens självrisk kan vara hög.
- Alla kan inte teckna försäkringarna.
Jämför med andra försäkringar
- EvoliPayup betygPayup baserar sitt betyg på företagets produkt, pris, tillgänglighet, kundupplevelse och kundnöjdhet. Datan hämtas bl.a. ur Svenskt Kvalitetsindex (SKI) mätningar. Betyget bestäms av Payups redaktion.Se ditt pris
- Konkurrenskraftigt pris
- Se pris direkt på sidan
- Modernt & digitalt
- Enkelt att teckna
- Payup betygPayup baserar sitt betyg på företagets produkt, pris, tillgänglighet, kundupplevelse och kundnöjdhet. Datan hämtas bl.a. ur Svenskt Kvalitetsindex (SKI) mätningar. Betyget bestäms av Payups redaktion.Se ditt pris
- Ny och modern hemförsäkring
- 100% digital
- Enkel och snabb skadeanmälan
- Personlig hjälp fram till 22:00
- Payup betygPayup baserar sitt betyg på företagets produkt, pris, tillgänglighet, kundupplevelse och kundnöjdhet. Datan hämtas bl.a. ur Svenskt Kvalitetsindex (SKI) mätningar. Betyget bestäms av Payups redaktion.Se ditt pris
- Stort nordiskt försäkringsbolag
- Stort utbud av försäkringar
- Teckna allt digitalt
- Prisvärda försäkringar
Vanliga frågor och svar
Komplett recension av Evoli
Evoli erbjuder hemförsäkringar och bilförsäkringar. Båda försäkringarna är digitala och kan såväl ansökas om, som administreras direkt via internet. Du gör skadeanmälan på bara några minuter, online, och kan även få hjälp samt vägledning genom alla processer.
Bilförsäkring
Evolis bilförsäkring är digital och ger heltäckande skydd i form av trafik-, halv- och helförsäkring. Processen för att teckna försäkringen är smidig och tar inte mer än några minuter. Du ansöker om bilförsäkringen online.
Bilförsäkringen har följande fördelar:
- Ingen bindningstid
- Ingen uppsägningstid
- Ingen självrisk på stenskott
- Skadejour och hjälp dygnet runt, alla dagar i veckan.
- Akut- och krishjälp samt assistans vid olycka.
- Fullt digital: Du ansöker, gör skadeanmälan och kan även få hjälp via chatt direkt på hemsidan.
Priset på bilförsäkringen är fördelaktigt och konkurrenskraftigt.
Den främsta nackdelen med bilförsäkringen är att självrisken ofta kan vara hög, vilket kan vara en nackdel för oförsiktiga bilförare. Du bör ta reda på hur självrisken ser ut i ditt fall, och jämföra den med självrisken du får med andra bilförsäkringar innan du tecknar.
Hemförsäkring
Evolis hemförsäkring är digital, fördelaktig och smidig att såväl ansöka om som att använda.
Fördelarna med hemförsäkringen är flera:
- Fullständigt digital försäkring: Enkel att ansöka om, administrera och göra en skadeanmälan med.
- Heltäckande skydd för bostaden (dubbelkolla alltid vad som ingår i hemförsäkringen du tecknar innan du går vidare med en ansökan om den. Du tar bäst reda på vad försäkringen täcker genom att kontakta Evoli.
- Du kan se priset du får hos Evoli direkt på hemsidan, innan du ansöker, utan förpliktelser.
Dock har försäkringen följande nackdelar:
- Kan bara tecknas för bostadsrätter och hyresrätter.
Så fungerar Evoli
För att komma igång besöker du Evolis hemsida, fyller i dina uppgifter och räknar ut ditt pris.
Du ser priset direkt på hemsidan och kan se om du tycker priset kan passa för dig (jämför alltid priset med priset du kan få hos andra försäkringsbolag).
Är försäkringen prisvärd kan du välja att gå vidare. Du fyller i dina kontaktuppgifter och blir därefter kontaktad av Evoli för att slutföra din försäkring.
När du tecknat försäkringen träder den ikraft och du kan administrera den online, direkt via internet. Du gör skadeanmälan på bara några minuter och har även ingen bindningstid eller uppsägningstid, om du skulle vilja avsluta försäkringen när som helst.
Tillägg
Evoli erbjuder även flera olika tilläggsförsäkringar som du kan välja direkt på hemsidan.
Vid bilförsäkringar kan du till exempel välja att lägga till:
- Självrisk vid plåtskada: En större självrisk innebär att du betalar en lägre försäkringspremie, det vill säga ett lägre pris för försäkringen men samtidigt innebär det att du betalar mer i självrisk ifall olyckan skulle vara framme.
- Självriskeliminering vid djurkollission: Du kan minska din självrisk vid viltolycka med upp till 6000 kr.
- Hyrbil: Du kan lägga till en kostnadsfri hyrbil i upp till 45 dagar ifall du behöver lämna in din bil på reparation.
- Ung förare: För förare under 24 kan du ta bort 10% av prisbasbeloppet på den förhöjda självrisken.
Vid hemförsäkringen kan du till exempel välja att lägga till en drulle- och allriskförsäkring, som täcker olyckor som sker i hemmet ifall du skulle drulla dig.
Vem Evoli kan passa för
Evolis försäkringar kan passa alla som söker nya, moderna och digitala försäkringar som har goda villkor och optimerade försäkringspriser.
Eftersom försäkringarna är digitala och en stor del av handläggningen är automatiserad (såväl skadeanmälan som andra tjänster) så har Evoli råd med att ta mindre i pris för olika försäkringar. Resultatet blir en smidigare tjänst överlag för dig som konsument tillsammans med konkurrenskraftiga försäkringspriser.
Du kan alltid se ditt pris direkt på hemsidan innan du ansöker.
Relaterat: Vad täcker olika bilförsäkringar?
Om företaget
Evoli ägs och drivs av evoli AB, med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Vid frågor om företagets försäkringar och produkter kan du kontakta Evolis kundsupport, som har öppet måndag till fredag mellan kl. 09.00-17.00. Kundtjänsten kan nås på telefon, e-post och chatt direkt på hemsidan. Vid generella frågor kan du även titta i försäkringsbolaget FAQ-sida på hemsidan som innehåller svar på många av de vanligaste frågorna som ställs om företagets produkter.
Kontaktuppgifter till Evoli
Besöksadress:
evoli AB
Kungsgatan 64
111 22 Stockholm
E-post: info@evoli.se
Telefonnummer: 0660-66 06 66
Öppettider:
Måndag: | 09:00 - 17:00 |
Tisdag: | 09:00 - 17:00 |
Onsdag: | 09:00 - 17:00 |
Torsdag: | 09:00 - 17:00 |
Fredag: | 09:00 - 17:00 |
Lördag: | Stängt |
Söndag: | Stängt |